Aj počas zdravého chudnutia si môžete pár krát v týždni dopriať aj zdanlivo „kalorické“ potraviny. My Vám prezradíme koľko, kedy a ako.

Čo môžte jesť?

Počas chudnutia by ste určite nemali byť len o vode, zelenine a kuracích prsiach. Takého chudnutie neprináša dlhodobé výsledky. Stravovanie aj počas chudnutia musí byť pestré s dobrými kombináciami bežných potravín, ktoré kupujete a hlavne potraviny ktoré Vám chutia. Iste to dobre poznáte z nejakej diéty, ktorá dovoľuje jesť iba kuracie mäso, veľké porcie zeleniny, jogurt a tvaroh takýto systém chudnutia Vám akurát zhnusí kvalitné potraviny a je z dlhodobého hľadiska o ničom.

3 povolené „prehrešky“ pri chudnutí

  • Čaj s medom
  • Horká čokoláda (nad 74 % kakaa)
  • Banán

Čaj s medom

– je tu jesenné obdobie, ktoré sa čoskoro prehupne do zimy a čaj s medom na prvý pohľad ako kalorickejšia tekutina má aj svoje výhody. Počas zimy Vás čaj s medom dobe zahreje a meď Vám vyrovná hladinu cukru v krvi. Ale pozor, tento čaj s medom si doprajte počas chudnutia maximálne 2 krát za týždeň v doobedných hodinách.

Čo sa týka výberu čaju, najlepšie by bolo konzumovať čaj z čerstvého zázvoru na jeden čaj nastrúhať maximálne 1 cm koreňa. Zázvor prirodzene podporuje termoreguláciu v tele a má navyše aj proti zápalové účinky čo je počas chrípkového obdobia veľkým plusom. Ak Vám nechutí zázvor, tak si zvoľte nejaký iný sypaný bylinkový čaj. Porciované sáčkové čaje s rôznymi príchuťami majú málo účinných bylín a často krát sú dochutené umelinami ako sú farbivá, cukor alebo umelé sladidlá.

Horká čokoláda

– čokolády je ťažké sa vzdať, ale úplne sa jej vzdať nemusíte. Aj počas chudnutia si môžete dopriať kocku či tenký pásik čokolády. My ženy to oceníme hlavne pred našimi dňami, keď sme schopné pojesť všetko čo nám príde pod ruku. Horká alebo kvalitná čokoláda je myslená pomer kakaa v nej minimálne 64 % a viac.

Čím väčší pomer kakaa v čokoláde, tým menej cukru a tuku a tým je čokoláda zdravšia, pretože má vysoký podiel kakaového masla, čo je liečivá látka v čokoláde. Počas chudnutia konzumujte 1 – 2 krát do týždňa horkú čokoládu po jednej veľkej kocke alebo po tenkom pásiku v doobedných hodinách alebo maximálne do tretej hodiny poobede, aby sa energia z čokolády stihla uvoľniť a spáliť v krvnom obehu. Prípadne si kocku čokolády môžete pridať do raňajok – jogurtu, tvarohu či kaše. Vždy je menšie zlo dať si kvalitnú čokoládu v menšom pomere, ako nezvládnuť vlčí hlad a natlačiť do seba naraz celú 100 g tabličku

Banány

– aj o nich sa už veľa popísalo aké sú cukrové a že pri chudnutí nemajú čo v jedálničku robiť. Omyl! Ja používam banány v bežných jedálničkoch a aj individuálnych programoch pre klientov a nikde nevidím žiadny problém. Tu ide opäť o správne množstvo a načasovanie. Ak niekto zje za deň 3 – 4 banány a nechudne niet sa čomu diviť.

Banán si počas chudnutia môžete smelo pridať do rôznych foriem raňajok – jogurt, kaša, tvaroh, koktail, ovocný šalát a to polovicu, ak je banán veľký, alebo jeden malý banán nakrájaný na krúžky – raňajky prirodzene zloženými sacharidmi osladia ale zároveň sa tento cukor hneď dostáva do krvného obehu. Banán môžete jesť aj na desiatu a to 3 krát v týždni. V zdravom chudnutí by ste sa nikdy nemali pozerať na kalorické hodnoty, ale na ich celkovú nutričnú hodnotu, aký vplyv to má na organizmus a či nemáte vlčie hlady počas dňa.

You Might Also Like