6 zbytočných potravín, ktoré radšej vyraďte z jedálnička kvôli Vášmu zdraviu a hlavne dokonalej postave.

Jesť musíme a trh je presýtený najrozličnejšími druhmi potravín a práve preto by sme si mali vedieť vyberať tie lepšie potraviny, a to „horšie“ vyradiť zo svojho stravovanie. Nižšie uvedené potraviny sú plné buď tuku, rafinovaného cukru, alebo ich kombináciou. Na miesto týchto potravín existuje rada ďalších a zdravších

Rozrastajúcou sa ponukou druhou jedál, potravinového priemyslu, sú naše chute zmiešané a rozmaznané. Umelé látky, dochucovadlá a ďalšie iné oblbujú náš jazyk a ten sa potom hneď tak s bežnou potravinou neuspokojí. Nenechajte sa zlákať a začnite viac dbať na kvalitu, ako na chuť či farbu a spomeňte si na dobu, keď aj pomaranč bolo čosi neuveriteľné.

Cereálie so sušeným ovocím

mnohé potraviny majú nálepku zdravé, no v skutočnosti so zdravým nemajú nič spoločné. Cereálie, kukuričné lupienky a hlavne tie ochutené a doplnené o sušené ovocie či čokoládové kúsky sú skutočnou sacharidovou „bombou“, na miesto ktorej si pokojne dajte aj čokoládový croissant a tak prijmete približne rovnako cukru. Takéto vysoké množstvá sacharidov na ráno, dodajú energiu, ale Vaša hladina cukru bude rapídne zvýšená, potom rapídne znížená a potom si telo bude žiadať zas len sacharidy, aby sa prebralo.

Nahradiť cereálie viete ovsenými vločkami. Je to tá najlepšia a najlacnejšia možnosť. Ovsené vločky sú tiež sacharidovým základom, ale navyše majú aj vysoký obsah vlákniny, minerálov a iných látok. Z ovsených vločiek si viete pripraviť kašu alebo si ich pridať do mliečnych produktov, smoothies nápojov alebo do polievky na miesto zápražky.

Kupovaný džús a sladené vody

ak si myslíte, že ku správnemu jedlu patrí pohár džúsu alebo, že je dobré jedlo zapiť, tak ste na omyle. Vo všeobecnosti platí, že tekutiny by sa mali piť pred jedlom, ale určite nie džús alebo sladené či minerálne vody. V sladených a ochutených vodách máte umelé príchute, konzervanty, rafinované alebo ešte horšie umelé sladidlá.

Nahradiť džús a sladené vody je najlepšie a najzdravšie obyčajnou vodou z vodovodu, neperlivou minerálnou vodou, zeleným alebo iným bylinkovým nesladeným čajom. Čaju však nevypite viac, ako 0,5 litra denne, aby ste si zbytočne nezaniesli obličky a močové cesty.

Biele pečivo

či jete biely chlieb, rožky alebo bagetu je to to isté. V bielom pečive máte iba vysoký obsah sacharidov a skoro žiadne účinné látky. Toto pečivo slúži iba ako „umelé“ zasýtenie žalúdka…

Nahradiť biele pečivo je ideálne grahamovým, celozrnným alebo špaldovým pečivom. V tomto druhu pečiva máte aspoň navyše vlákninu, minerálne látky a bielkoviny. Či už chudnete, alebo sa iba udržiavate, tak pečivo je najlepšie konzumovať na raňajky, aby sa ešte energia počas dňa stihla spáliť. Pečivo nekonzumujte na večeru.

Slanina a klobása

tieto výrobky by som z jedálnička vyradila, alebo dostala na úplné minimum. Obsah tuku a solí je v týchto potravinách dosť vysoký a tým to Vaše trávenie nepodporí. Existujú aj iné masové výrobky, ktoré sú zdravšie a majú menej tuku…

Nahradiť slaninu a klobásu viete napríklad šunkou, sójovými či inými párkami, chudým masom, údeným alebo marinovaným tofu. Aj tieto druhy vedia byť chutným a plnohodnotným jedlom.

Čipsy, chrumky a tyčinky

ďalšie slané chuťovky, bez ktorých si niektorý nevedia predstaviť svoj život. Tieto záležitosti by som konzumovala skutočne iba vo výnimočnej chvíli, pretože prepálené tuky a vysoký obsah soli nerobí dobre ani tráveniu a ani vylučovaniu. Každý deň prijmeme mnoho násobne vyšší pomer soli z bežných potravín a nie to ešte z čipsov a podobných maškŕt.

Nahradiť čipsy, chrumky a tyčinky viete najideálnešie a najzdravšie konzumáciou nesolených a nepražených orechov a semienok.

Sladkosti každého druhu

či už ide o keksík, čokoládovú tyčinku, samotnú čokoládu, zákusok či tortu je to to isté. Vysoký pomer cukru, tuku a ešte ďalších umelých látok, ktoré dodajú týmto potravinám dlhú životnosť, Vám neurýchlia trávenie ale naopak spomalia a zaťažia ho. Čo sa týka účinných látok, tak v sladkostiach toho veľa nie je.

Nahradiť sladkosti viete napríklad čerstvým ovocím, smoothies nápojmi, odšťaveným ovocím či zeleninou, ovocnými šalátmi, mliečnymi produktmi s ovocím, orieškami či kakaom, kokosom, mletou škoricou alebo makom.

You Might Also Like