5 tipov, ako schudnúť po pôrode. Popôrodné kilá nemusia zostať na Vás do konca života. Aj mamičky môžu vyzerať perfektne!

Je prirodzené, že počas tehotenstva priberiete na váhe 10-12,5 kíl. Vyvstáva tu však otázka – mali ste problém s váhou už pred tehotenstvom? Ak áno, je v tomto prípade na mieste fakt, že je skutočne rozumné si tehotenstvo sčasti naplánovať. Kilá navyše predstavujú riziko počas celého života a týkajú sa aj obdobia pred otehotnením.

Počas tehotenstva nadváha zvyšuje riziká rôznych ochorení a problémov ako cukrovka, vysoký krvný tlak, tvorba krvných zrazenín v cievach a rôzne infekcie. Práve pre všetky tieto problémy je rozumné ísť do tehotenstva s optimálnou váhou, keďže prvý trimester je veľmi dôležitý a je nutné svoje stravovanie spestriť a prispôsobiť, aby ste prijali všetky potrebné živiny.

Ak ste zvyknutá na pohybové aktivity, určite sa ich nevzdávajte ani počas tehotenstva. Môže sa dokonca stať, že počas prvých 2 mesiacov nebudete na váhe priberať, ale naopak budete mať úbytok. Je normálne, že pri prirodzenom pohybe a strave začnete priberať až neskôr.

Nevnímajte nadváhu po pôrode ako fakt, s ktorým budete musieť už navždy žiť! Je viacero druhov postojov žien k chudnutiu po tehotenstve. Niektoré chcú schudnúť okamžite, bez ohľadu na to, či samy sebe ublížia, len aby znovu tie džínsy sadli… A na druhej strane sa stretávame s mamičkami, ktoré nepovažujú chudnutie za dôležité a nezáleží im na tom ako vyzerajú, pretože sú matkou. Bohužiaľ v tomto prípade ide o sebaklam. Každý sa predsa chce páčiť a cítiť sa dobre vo vlastnom tele.

Najdôležitejším krokom na tejto neľahkej ceste chudnutím je uvedomenie si, že sa všetko odohráva vo vašej hlave.

Pokiaľ budete mať stále veľa argumentov, prečo to nepôjde a je to zbytočné, tak verte, že sa vám neoplatí ani začínať. No na druhej strane s pozitívnym prístupom, silnou motiváciou a postojom, kedy sa chcete páčiť najmä sebe samej, dôjdete podstatne ďalej.

Tipy, ako schudnúť po pôrode

1. Raňajky sú základ

Zdravými raňajkami naštartujete vaše telo, metabolizmus a celý svoj deň. Vyhnete sa tak následnému prejedaniu pri záchvatoch hladu a nedostatku energie. Vyvážené raňajky plné vlákniny vám zaručia energiu, dobrú náladu a naštartovanie do nového dňa. Okrem toho štúdie dokázali, že ľudia, ktorí raňajkujú, vykazujú menšie BMI (index telesnej hmotnosti).

2. Pravidelne jedzte

Poradcovia výživy, výskum aj články vám poradia jesť každé 3 hodiny po menších porciách. Týmto zabránite spomaleniu metabolizmu a neovládateľnému hladu či chuti na sladké.

3. Pite veľa vody

Pitím dostatku čistej vody počas dňa predídete dehydratácií a taktiež vás zasýti aspoň natoľko aby ste nepociťovali hlad tak často. Či si dáte odporúčaných 8 pohárov vody, alebo sa spoľahnete sa iné odporúčania, kde sa uvádza 1,5 až 2 litre vody na osobu, je na vás. Ale tiež sa plne sústreďte na vaše telo a na to, čo vám chce povedať. Mali by ste chodiť na WC každé 3 až 4 hodiny.

4. Dbajte na pohyb

Strava tvorí síce 70 % úspechu, ale pohyb vás urobí šťastnou! Zapojte do svojho plánu aeróbne, ale aj silové cvičenia, ktoré vám okrem vytvarovaného tela spevnia aj kosti a svaly. S aktívnym pohybom môžete začať uz 2 mesiace po pôrode, no ak ste mali ťažší pôrod, odložte to ešte o pár mesiacov. Skúste bicykel, beh, plávanie, prechádzky s kočíkom. Cvičiť sa dá bez problémov aj doma, stačí si nájsť nejakú inšpiráciu. Pozrite si pár nápadov na domáci tréning. Cvičenie vám do života prinesie len samé pozitíva. Pomáha s depresiou, s problémami so spánkom a najmä zmierňuje stres, ktorý sa môže objaviť s popôrodnými zmenami v živote.

5. Nezabúdajte na spánok

Tento bod je určite v dobe po pôrode veľmi tažké dodržiavať, keďže bábätko potrebuje 24 hodinovú pozornosť. Aj keď práve spí, vy ako matka ste v strehu a váš spánok určite nie je hlboký. Nezabúdajte však na to, že aj vy potrebujete oddych, pretože energia, ktorú vyžarujete, prechádza aj na vaše dieťa. Výskumy tvrdia, že ľudia, ktorí spia málo, sú náchylnejší na priberanie a majú väčšiu chuť na jedlo. Obzvlášť je to potom chuť na sladké, ktoré si telo pýta, ak má málo energie a chce ju rýchlo doplniť. Stačí jedna prebdená noc a váš metabolizmus sa spomaľuje.

You Might Also Like