5 najvhodnejších potravín pre prevenciu hormonálnej nerovnováhy u žien!

Náš organizmus potrebuje zodpovedajúce potraviny obsahujúce správne živiny , aby fungoval na plný výkon. Mladé ženy by mali konzumovať konkrétne hormonálne vyvážené potraviny, s cieľom lepšie kontrolovať ich menštruačný cyklus a hormóny. Sú to ženy, ktoré sú menej aktívne a ženy stredného veku. Tieto potraviny môžu byť veľmi prospešné pri riešení hormonálnych problémov u žien pred menopauzou. Tieto živiny, ktoré vyvažujú hladiny hormónov, sú skvelé pre staršie ženy, ktoré prechádzajú menopauzou a tie, ktoré už jej prešli, pretože tieto potraviny im pomôžu vyzerať mladšie a zabráni tvorbe vrások.

Vhodné potraviny:

  1. jogurt

Jogurt je dobre známy a má širokú škálu zdravotných výhod. Je bohatý na vápnik, ktorý je ideálny pre silné kosti a probiotiká, ktoré pomáhajú zvýšiť počet zdravých baktérií v črevách. Vitamín D je neodmysliteľnou súčasťou vyrovnávanie hormónov a pomáha Vám pôvabne starnúť.

  1. tučné ryby

Omega-3 mastné kyseliny sú najdôležitejšie pre celkové zdravie žien. Sú prínosné, pretože môžu zabrániť zraneniu a ochorení, ako je srdcové ochorenie, hypertenzia, zápalové ochorenia a depresie.

  1. Zelenina bohatá na antioxidanty

Tmavá listová zelenina je bohatá na antioxidanty. Potraviny, ktoré sú považované za dôležité pre správnu hormonálnu rovnováhu sú: kapusta, zelená kel, špenát, a koriander.

4. Liečivé korenie

Bylinky a koreniny sú skvelé pre udržanie mladistvých a žiarivé pleti. Ženy by mali používať škoricu, zázvor a cesnak, pretože im pomôže stabilizovať nálady a hormóny a zostať dlhšie mladými.

  1. avokádo

Avokádo je bohaté na zdravé tuky, ktoré pomáhajú ženskému telu vstrebávať a využívať kľúčové živiny. Avokádo obsahuje aj vlákninu a je bohaté na horčík, draslík, vitamín E, kyselinu listovú, a vitamíny skupiny B, ktoré sú všetky potrebné pre vyvažovanie hormónov.

Čomu sa vyhnúť:

  1. cukor

Cukor je často považovaný za nepriateľa číslo jedna. Konzumácia cukru je hlavnou príčinou obezity a cukrovky. To môže viesť k hormonálnej nerovnováhe u žien. Navyše je veľmi zlý pre pankreas, pečeň a tráviaci systém všeobecne. Konzumácia cukru tiež narúša nervový systém až do 50%.

  1. alkohol

Príjem alkoholu poškodzuje organizmus dehydratáciou a tiež bráni tomu, aby Vaše telesné orgány fungovali v priebehu času. Pokiaľ máte návaly tepla, mali by ste sa vyhnúť alkoholu.

  1. kofeín

Ženy prechádzajúce menopauzou, by sa mali vyhnúť kofeínu, pretože spôsobuje návaly horúčavy. Podporuje úzkosť a nervozitu u mladších žien. Vynechanie kofeínu pomáha vyvažovať telo bez šokovanie Vášho telového systému.

  1. Jedlá s vysokým glykemickým indexom

Krvný cukor zohráva dôležitú úlohu vo výške hormonálnej hladiny. Konzumáciou potravín s vysokým glykemickým indexom môže narušiť rovnováhu. Potraviny, ako biely chlieb, cukor a ovocné šťavy zvyšujú hladiny inzulínu a mení spôsob, akým sa metabolizuje estrogén.

  1. sója

Sója obsahuje fytoestrogény. Často sa podobajú prirodzene sa vyskytujúcemu hormónu v telesných funkciách. Tiež ony môžu mať negatívny vplyv na štítnu žľazu, pretože potláčajú jej funkciu a štítna žľaza potrebuje zostať zdravá za cieľom kontrolovať ženské hormóny. Hormóny štítnej žľazy regulujú srdcovú frekvenciu, rovnováhu krvného tlaku, udržiavanie telesnej teploty a zachovaní zodpovedajúcej rýchlosti metabolizmu pre premenu potravín na energiu. Nadmerná konzumácia sóje môže mať rad negatívnych účinkov na zdravie, napríklad: neplodnosť, priberanie na váhe, zmeny nálad a tiež úbytok svalov.

You Might Also Like