5 cvičení pre brušné svaly, efektívnejšie ako brušáky.

Bočné sklapačky v planku

Toto je jedna z najzaujímavejších variácií dosky, ktorá precvičí Vaše šikmé brušné svaly. Začnite v pozícii dosky na boku – nohy na sebe, brucho a zadok pevné. Ohnite svoju vrchnú ruku a pritiahnite k nej vrchný koleno. Vráťte sa do počiatočnej pozície a opakujte 10x, potom vymeňte strany. Prevádzajte 3 sety po 10 opakovaniach na každú stranu.

Twist s medicinbalom

Tento ruský twist používa medicinbal, ktorý dokáže s vaším bruchom zázraky. Položte sa na chrbát, kolená ohnutá, chodidlá na zemi. Pridržte si medicinbal pred hrudníkom. Zdvihnite trup do uhla 45 stupňov s podlahou. Presuňte medicinbal na jednu stranu, dotknite sa ním podlahy. Dosiahnite tak ďaleko, ako to len pôjde. Opakujte na druhej strane. Zvyšujte postupne rýchlosť cvičenia. Prevádzajte 2 – 3 sety po 20 – 30 opakovaniach na každú stranu.

Jackknives s medicinbalom

Toto cvičenie je jedno z najviac efektívnych pre precvičenie stredu tela v krátkom čase. Položte sa s rovnými nohami a držte medicinbal nad hlavou. Zdvihnite nohy hore a presuňte k nim medicinbalom. Pomaly sa vráťte späť do ľahu a opakujte. Ak je to zo začiatku moc ťažké, pokrčte kolená namiesto toho, aby ste držali natiahnuté nohy. Prevádzajte 3 sety po 10 – 15 opakovaniach na každú stranu.

krížový horolezec

Tento cvik je variácia klasického horolezcov. Zameriava sa na celý stred tela vrátane ramenných svalov. Začnite v pozícii planku, ramená nad dlaňami. Zatnite brušné svaly a pritiahnite jedno koleno ku lakťu. Vráťte sa späť do začiatočné pozície a opakujte s druhým kolenom. Zrýchľujte ako najviac to pôjde, udržujte stred tela napnutie svalu. Prevádzajte 3 sety po 50 opakovaniach.

Striedavé zdvíhanie nôh

Toto je ďalšie efektívne cvik pre brušné svalstvo, ktoré tréneri odporúčajú, dokáže zázraky oveľa rýchlejšie, než sklapačky. Začnite v ľahu na chrbte, ruky pozdĺž tela. Zatiahnite pupok k podlahe a zdvihnite pravú nohu čo najvyššie. Vráťte sa do počiatočnej pozície. Prevádzajte 3 sety po 10 opakovaniach na každú stranu.

You Might Also Like